Landingspagina Amsterdam

Wil jij een landingspagina Amsterdam laten maken? Het is niet alleen belangrijk om te weten wat dit precies inhoudt, maar ook waarom een goede landingspagina zo waardevol is voor jouw website. Op deze manier ben je in staat om aan de slag te gaan met het creëren van een goede pagina waarmee jij de beste resultaten gaat behalen. Wil jij van bezoekers klanten maken? Lees dan snel verder hoe jij een kwalitatieve landingspagina Amsterdam maakt of kunt laten maken.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina met een belangrijk doel: het vermogen van de conversie. Conversie is het proces waarbij een bezoeker van jouw website overgaat op actie, bijvoorbeeld door het doen van een aankoop of het invullen van een formulier. Om ervoor te zorgen dat een klant overgaat op actie, is het belangrijk dat de pagina volledig geoptimaliseerd is. Op deze manier wordt het de klant extra makkelijk gemaakt en gaat hij sneller op actie over. Zo verkoop je een product of dienst.

Een landingspagina is meestal de pagina waar een bezoeker op terecht komt nadat een zoekopdracht in de zoekmachine is ingetypt. De pagina is dus al wat een bezoeker nodig heeft om de zoekvraag te beantwoorden. Het is dan ook belangrijk dat de landingspagina het antwoord op de zoekvraag bevat, doelgericht is en ervoor zorgt dat een bezoeker overgaat tot conversie en een klant wordt. Denk hierbij niet alleen aan de uitstraling van de pagina, maar ook aan de inhoud en opbouw. Dit moet allemaal in orde zijn om de aandacht van een bezoeker vast te houden.

Het belang van een goede landingspagina

Waarom is het zo belangrijk om een goede landingspagina Amsterdam te hebben? Dit is duidelijk: omdat je hiermee van bezoekers klanten maakt en dus hogere winst behaalt. Wanneer er bezoekers op je website komen wil je natuurlijk dat deze overgaan tot actie. Wat deze actie is, is volledig afhankelijk van jouw doelstelling. Wellicht wil je dat een klant een offerte aanvraagt, een contactformulier invult, zich inschrijft voor een nieuwsbrief of een aankoop doet. Dit zijn allemaal vormen van conversie. Een goede landingspagina beantwoordt de zoekvraag en zorgt ervoor dat een bezoeker klant wordt, zodat jij hier jouw winst uit haalt.

Dit is hoe je een landingspagina Amsterdam maakt

Om ervoor te zorgen dat je een kwalitatieve landingspagina creëert, is het goed om te weten waar een dergelijke pagina aan moet voldoen. Het uiterlijk van de pagina is hierbij van groot belang. Denk hierbij aan de opbouw van de pagina: zorg voor duidelijke koppen, subkoppen en opsommingen. Ook qua inhoud moet een pagina aansluiten op datgene waar de bezoeker naar op zoek is. Een goede landingspagina is doel- en actiegericht.

Bij de opbouw van een landingspagina Amsterdam wordt vaak gebruik gemaakt van het AIDA-model:
– Attention: vestig de aandacht op het product of de dienst. Dit kan door goede content met de juiste afbeeldingen of woorden die de aandacht van jouw bezoekers trekt.
– Interest: daarna is het van belang om de interesse van je bezoeker te wekken. Jouw bezoeker heeft bepaalde zoekwoorden ingetypt en is op jouw website terecht gekomen. Het is slim om hierop in te spelen, zodat de klant bevestiging krijgt.
– Desire: overtuig daarna de bezoeker met het bieden van een oplossing voor het probleem of de zoekvraag.
– Action: tot slot zorg je ervoor dat de bezoeker overgaat op conversie. Dit kan het invullen van een offerte zijn of het plaatsen van een bestelling.

Zeker zijn van kwaliteit? Laat een landingspagina maken

Wanneer je zelf geen ervaring hebt met het maken van een website of een pagina, is het lastig om met bovenstaande aan de slag te gaan. Dit is makkelijk op te lossen: het inschakelen van een professional op het gebied van landingspagina Amsterdam. Hiermee kies je niet alleen voor een ervaren expert, maar ben je ook zelf geen tijd meer kwijt aan het creëren van een goede landingspagina. En wanneer je kiest voor een externe specialist, ben je er zeker van dat het resultaat er mag zijn.

Een specialist gaat eerst kijken naar de huidige staat van je landingspagina en voert daarna de nodige verbeteringen toe. Dit kan ook inhouden dat een zoekwoordenonderzoek moet worden uitgevoerd om te bepalen op welke zoekwoorden men zoekt en hoe bezoekers op jouw website terechtkomen. Ook meer conversie op je website? Laat een goede landingspagina maken.