Lokale SEO Amsterdam

Natuurlijk wil jij een goede online zichtbaarheid. Dit is voor zowel grote als kleine ondernemers de manier om meer bezoekers te krijgen en deze te laten overgaan tot conversie. Wat als jij wilt investeren in SEO? Hierbij heb je verschillende mogelijkheden. Wanneer je een lokale zoekintentie hebt, omdat je mensen in de regio Amsterdam wilt benaderen, is het beter om voor lokale SEO Amsterdam te kiezen. Maar wat is dit precies, hoe werkt lokale SEO en hoe kun jij ervoor zorgen dat je hierin stappen zet? Hier lees je alles wat je moet weten!

Wat is lokale SEO Amsterdam?

Lokale SEO Amsterdam is niets anders dan SEO, maar dan op lokaal vlak. Lokale SEO is een marketingtechniek die je lokaal gaat inzetten. Dit is interessant wanneer jouw doelgroep en de potentiële klanten zich bij jou in de buurt bevinden. Heb je bijvoorbeeld een kapperszaak in Amsterdam? Dan is lokale SEO Amsterdam heel interessant, omdat jouw klanten vrijwel allemaal uit deze regio zullen komen. Het inzetten van lokale SEO is voor jou de kans om meer mensen bij jou in de buurt te bereiken.

Lokale SEO is een vorm van SEO die voornamelijk interessant is voor bedrijven met een lokale focus. Maar ook als je een landelijke focus hebt is het mogelijk interessant om resultaat te behalen in lokale resultaten, wat ook meer zichtbaarheid oplevert. Ook voor kleinere ondernemers is het inzetten van lokale SEO haalbaar.

Dit is hoe lokale SEO werkt

Voordat je aan de slag gaat met lokale SEO Amsterdam is het goed om te weten hoe dit precies werkt. Lokale SEO richt zich op het verbeteren van vindbaarheid in lokale zoekresultaten. De volgende factoren spelen een belangrijke rol in het bepalen van de positie van een website in de ranking:
– Relevantie: dit geeft aan hoe goed je bedrijfsprofiel overeenkomt met de zoekvraag.
– Prominentie: dit zegt iets over de bekendheid van een bedrijf, onder andere bepaald door online vermeldingen, zoals social media, reviews en meer.
– Afstand: dit geeft aan hoe ver een zoekresultaat verwijderd is van de locatie die is gebruikt in de zoekopdracht. Zit je kapperszaak in Amsterdam-Oost en zoekt iemand vanuit Amsterdam-Zuid, dan zul je wellicht lager ranken dan wanneer iemand zoekt vanuit Amsterdam-Oost.

Wanneer men zoekt op ‘kapper Amsterdam’ of nog specifieker: op ‘kapper Amsterdam-Oost’ is de kans groter dat ze bij jou terecht komen, omdat je jouw website hierop hebt ingericht. Ook wanneer iemand vanuit Amsterdam zoekt op ‘kapper in de buurt’, kan jouw kapperszaak bovenaan komen te staan. Een belangrijk onderdeel van lokale SEO Amsterdam is de zogenaamde ‘local pack’: een combinatie van Google Search en Google Maps. De local pack staat boven de organische zoekresultaten en laten zien waar in Amsterdam goede kappers zitten. Hoe hoger je staat, hoe beter dit is voor de zichtbaarheid.

Betere lokale SEO resultaten in 4 stappen

Hoe zorg jij voor een betere lokale SEO? Het is belangrijk om je te richten op de eerder genoemde factoren die het Google algoritme gebruikt om de positie van je website te verbeteren. Wat kun jij concreet doen om betere lokale SEO Amsterdam resultaten te behalen? Dit kan in 4 stappen:
– Stap 1: Zet een lokale SEO strategie op. Bepaal eerst wat je doelstellingen zijn, bijvoorbeeld meer afspraken via de website. Daarna is het slim om een (lokaal) zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Je ontwikkelt dan een strategie en plan van aanpak.
– Stap 2: Optimaliseer Google My Business profielen. Uit je zoekwoordenonderzoek blijkt welke termen jij het beste kunt gebruiken. Hiermee optimaliseer je Google My Business profielen.
– Stap 3: Focus op de ranking. Houd rekening met de factoren die het Google algoritme hanteert en zorg voor relevante lokale zoektermen en betere online zichtbaarheid. Dit realiseer je met een goede strategie.
– Stap 4: Blijf bijsturen en analyseren. Blijf jouw strategie analyseren en stuur deze bij wanneer nodig.

SEO specialist in Amsterdam nodig?

Wil je hulp bij het verbeteren van je lokale SEO Amsterdam? Schakel dan een specialist in! Een expert op het gebied van (lokale) SEO weet niet alleen precies waar jouw bedrijf staat, maar ook wat er gedaan moet worden om de resultaten te verbeteren en hoger in de ranking te staan bij lokale zoekopdrachten. Een SEO specialist helpt je bij de bovenstaande 4 stappen en helpt je bij het behalen van topresultaten!